Whisky and Wine Place Logo
Zapraszamy do największego stacjonarnego sklepu z whisky w Polsce - kliknij!
Krupnik szturmuje polski rynek wódki
z dnia:2010-09-27
Od momentu pojawienia się w sklepach pięć miesięcy temu popyt na Krupnik Vodkę zwiększył się o ponad 500 proc. W polsko-francuskiej grupie alkoholowej Belvedere, do której należy marka, podkreślają, że tak szybko nie rośnie obecnie sprzedaż żadnej wódki w Polsce.
Krupnik z udziałami przekraczającymi 3 proc. zajmuje obecnie dziewiąte miejsce na krajowym rynku wódki. W małych sklepach, czyli tzw. kanale tradycyjnym, gdzie sprzedaje się większość tego alkoholu, marka zdobyła piątą pozycję. W Belvedere, do niedawna wiceliderze polskiego rynku wódki – a obecnie z udziałami na poziomie ok. 17 proc. graczu numer trzy – mają apetyt na więcej. – Nadal intensywnie zwiększamy dystrybucję Krupnik Vodki. Obecnie w swojej ofercie ma ją co drugi sklep w Polsce – mówi Tomasz Kowalski, dyrektor operacyjny należącej do Belvedere grupy Sobieski.
Ze źródeł zbliżonych do firmy dowiedzieliśmy się, że jej plany zakładają zdobycie przez Krupnik udziałów na poziomie 4,5 proc. już po koniec tego miesiąca. Dałoby mu to szóstą pozycję.
Wprowadzając nową markę, Belvedere postanowił wykorzystać popularność likieru Krupnik. Postawił także na cenę. Pół litra Krupniku kosztuje w sklepach 20 – 21 zł, co pozwala zaliczyć go do segmentu mainstream, czyli do tzw. średniej półki cenowej. Obecnie należy do niego ok. połowy polskiego rynku wódki wartego ok. 13 mld zł. Siedem lat temu udziały tego segmentu wynosiły 45,5 proc.
Przed Belvedere na podobny krok zdecydował się Stock Polska. W 2007 r. wprowadził na rynek czystą wersję Żołądkowej Gorzkiej. W ubiegłym roku, dzięki Czystej de Luxe przesunął się na pozycję wicelidera, a następnie na pierwsze miejsce w branży. Obecnie jego udziały przekraczają 36 proc.
Marką, która według ostatnich szacunków firmy Nielsen wyprzedza Krupnik o zaledwie 0,1 pkt proc., jest Soplica. Jej właścicielem jest notowany na giełdach w nowym Jorku i Warszawie CEDC, wicelider polskiego rynku wódki. – Debiut wódki Krupnik oceniamy pozytywnie. Jednak czas pokaże, czy marka na stałe znajdzie swoje miejsce na półce, czy też mamy tylko do czynienia z efektem nowości – komentuje Anna Załuska, rzecznik CEDC. Firma nie zamierza oddać pola konkurencji i wprowadzi na rynek nową wódkę mainstream. Być może stanie się to w tym roku.
Wiosną walkę o średnią półkę cenową rozpoczęła Wyborowa. Obniżyła cenę marki Luksusowa. Zmieniła także jej opakowanie i wprowadziła nowe odmiany smakowe. Jean-Baptiste Mouton, członek zarządu Wyborowej, jest zadowolony z efektów. – Z danych firmy Nielsen wynika, że Luksusowa zwiększyła swoje udziały rynkowe o 50 proc. i kontynuuje trend wzrostowy – mówi. Obecnie marka kontroluje 4 proc. rynku.
Z polskimi firmami walczy ukraiński Nemiroff. Firma uważa, że ich produkt powinien dać im ok. 3 proc. w naszym rynku wódki. Na zdobycie tych udziałów dają sobie dwa lata.
Popyt na produkty ze średniej półki cenowej rośnie mimo słabnącej sprzedaży wódki. Nielsen policzył, że w pierwszej połowie 2010 r. łączne wydatki Polaków na wódkę spadły o ok. 3,4 proc., do 5,2 mld zł.

Źródło: Rzeczpospolita, Beata Drewnowska


cofnij
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies, które umożliwiają prawidłowe działanie portalu oraz dostosowanie treści do potrzeb użytkownika. W każdej chwili można zmienić ustawienia dotyczące cookies tak, aby nie były one zapisywane. Korzystanie ze strony bez zastosowania takich zmian, oznacza, że cookies zostaną zapisane. Dowiedz się więcej.

Zamknij powiadomienie
|Strona główna|Mapa strony|O stowarzyszeniu|Strefa dla Członków|Alkohole|Tytoń|Nowości|Zdjęcia|
|Forum|Księga gości|Linki|Szkolenia|Kontakt|Polityka Cookies|
|Degustacje whisky|Degustacje win|Degustacje cygar|Degustacje trunków polskich|