Whisky and Wine Place Logo
Zapraszamy do największego stacjonarnego sklepu z whisky w Polsce - kliknij!
Smakowe wódki odporniejsze na kryzys
z dnia:2011-05-26

W marcu 2011 r. sprzedaż wódek smakowych urosła w Polsce o niespełna 1 proc. — wynika z raportu firmy Nielsen, do którego dotarła "Rz". W tym czasie popyt na czyste wódki skurczył się w Polsce o 5,2 proc. Lepiej od czystych kolorowe poradziły sobie także w okresie od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. Popyt na nie skurczył się wówczas o 0,33 proc. Natomiast łączna sprzedaż wódki spadła w tym czasie o ok. 7 proc.
Producenci są zgodni: Polacy przez lata kupujący niemal wyłącznie wódki czyste zaczęli eksperymentować. Na koniec pierwszego kwartału 2011 r. udział wódek kolorowych w rynku przekraczał nieco 20 proc. Przed rokiem był o 1 pkt. proc. niższy. Na tej fali zaczęliśmy także, wzorem konsumentów z Zachody, częściej niż kiedyś wykorzystywać wódkę czystą jako bazę do koktajli i drinków.
Z udziałami przekraczającymi 50 proc. liderem segmentu wódek kolorowych jest spółka Stock Polska, będąca także graczem numer jeden całego krajowego rynku wódki. Oprócz Żołądkowej Gorzkiej swoją mocną pozycję zawdzięcza Lubelskiej. — W ubiegłym roku marka ta podwoiła udział w segmencie wódek smakowych. Obecnie przekracza on 25 proc. — wyjaśnia Marek Malinowski odpowiedzialny za działalność Stock Spirits Group w Polsce. Szczególnie dobrze sprzedaje się Lubelska o smakach cytrynowym i porzeczkowym.
W tyle za Stockiem nie chcą zostać jego główni konkurenci. Od kilku tygodni cytrynową wersję Krupnika sprzedaje polsko — francuska grupa Belvedere. Wódka ta w wersji czystej pojawiła się na rynku rok temu. W marcu jej udziały w całym rynku zbliżały się do 10 proc., co dawało jej na nim drugie miejsce. Belvedere zaprzecza, że wybrał smak cytrynowy, aby rzucić rękawicę wiodącemu wariantowi Lubelskiej. — Krupnik cytrynowy to odpowiedź na wymagana konsumentów — podkreśla Maciej Meyer, rzecznik prasowy Belvedere. Jak pokazują badania rynkowe, spośród wódek o smakach owocowych, Polacy najczęściej wybierają właśnie te o aromacie cytrynowym.
W drugim kwartale 2011 r. kolejne warianty smakowe swoich wódek zamierza wprowadzić CEDC, wicelidera polskiego rynku wódki. Na razie jednak nie zdradza, o które marki chodzi. Jeżeli jej wybór okaże się trafny, CEDC może wiele zyskać. — Wprowadzając na rynek nową czystą wódkę można liczyć przede wszystkim na zainteresowanie wśród konsumentów wódek. W przypadku wódek gatunkowych po nowy smak sięgają również konsumenci innych rodzajów alkoholi — podkreśla Anna Załuska, rzecznik prasowy CEDC.

rp.pl, Beata Drewnowska

cofnij
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies, które umożliwiają prawidłowe działanie portalu oraz dostosowanie treści do potrzeb użytkownika. W każdej chwili można zmienić ustawienia dotyczące cookies tak, aby nie były one zapisywane. Korzystanie ze strony bez zastosowania takich zmian, oznacza, że cookies zostaną zapisane. Dowiedz się więcej.

Zamknij powiadomienie
|Strona główna|Mapa strony|O stowarzyszeniu|Strefa dla Członków|Alkohole|Tytoń|Nowości|Zdjęcia|
|Forum|Księga gości|Linki|Szkolenia|Kontakt|Polityka Cookies|
|Degustacje whisky|Degustacje win|Degustacje cygar|Degustacje trunków polskich|