Whisky and Wine Place Logo
Zapraszamy do największego stacjonarnego sklepu z whisky w Polsce - kliknij!
CEDC będzie walczyć ze Stockiem o rynek wódek smakowych
z dnia:2011-07-26
– W czerwcu w Polsce pojawi się nasza nowa marka Jeżówka, pod którą będziemy sprzedawać wódki smakowe ze średniej półki cenowej – mówi "Rz" William Carey, prezes notowanego na giełdach w Nowym Jorku i Warszawie CEDC, wicelidera rynku wódki w Polsce. – W pierwszej kolejności wprowadzimy smak jabłkowo-miętowy, wiśniowy i cytrynowy – dodaje szef CEDC.
Wódki smakowe – których udział w rynku wynosi 20 proc. – radzą sobie z kryzysem w branży lepiej niż czyste. Firma badawcza Nielsen podaje, że od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. popyt na nie skurczył się o 0,33 proc. Natomiast łączna sprzedaż wódki spadła w tym czasie o ok. 7 proc.
Prezes CEDC nie zdradza, jakie udziały chciałby zdobyć dla swojej nowej marki. Sukces Jeżówki oznacza odebranie udziałów m.in. marce Lubelskiej produkowanej przez Stock Polska. W 2010 r. podwoiła ona swoje udziały rynkowe. Obecnie przekraczają one ok. 25 proc. Szczególnie dobrze sprzedają się Lubelska cytrynowa i porzeczkowa.
To właśnie Stock Polska w połowie 2009 r. odebrał CEDC pozycję lidera w Polsce. Dokonał tego głównie za sprawą Czystej de Luxe, obecnie najpopularniejszej wódki w Polsce. Zdaniem analityków CEDC zbyt długo nie reagował na ekspansję Stocka. Do walki o rynek wrócił pod koniec  2010 r., wprowadzając Żubrówkę Białą. Zdaniem prezesa Careya marka ta ma szansę stać się najpopularniejszą wódką w Polsce. Obecnie jej sprzedaż rośnie szybciej, niż spodziewała się firma.
– W kwietniu tego roku według firmy badawczej Nielsen do Żubrówki Białej należało ok. 6,2 proc. całego rynku i 7 proc. rynku wódki czystej (wcześniej osiągnięcia takich udziałów CEDC spodziewało się na koniec 2011 r. – przyp. red.) – mówi szef CEDC. – Na koniec 2011 r. jej udziały powinny sięgnąć 8 – 9 proc.
CEDC rozwija także eksport. W tym roku ma się on  zwiększyć o 30 – 40 proc., głównie za sprawą Stanów Zjednoczonych. Żubrówka, flagowa marka eksportowa CEDC, rusza właśnie na podbój Ukrainy. Firma zaczęła tam także sprzedawać Bolsa.

Źródło: Rzeczpospolita, Beata Drewnowska

cofnij
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies, które umożliwiają prawidłowe działanie portalu oraz dostosowanie treści do potrzeb użytkownika. W każdej chwili można zmienić ustawienia dotyczące cookies tak, aby nie były one zapisywane. Korzystanie ze strony bez zastosowania takich zmian, oznacza, że cookies zostaną zapisane. Dowiedz się więcej.

Zamknij powiadomienie
|Strona główna|Mapa strony|O stowarzyszeniu|Strefa dla Członków|Alkohole|Tytoń|Nowości|Zdjęcia|
|Forum|Księga gości|Linki|Szkolenia|Kontakt|Polityka Cookies|
|Degustacje whisky|Degustacje win|Degustacje cygar|Degustacje trunków polskich|