Whisky and Wine Place Logo
Zapraszamy do największego stacjonarnego sklepu z whisky w Polsce - kliknij!
Ofensywa nowych piw w Polsce
z dnia:2012-01-17
Grupa Żywiec wprowadza na rynek Tatrę Grzaniec. Kolejne nowości zapowiada też jej największy rywal, czyli Kompania Piwowarska
- Wprowadzamy na rynek swoj± kolejn± nowość po sezonie, kiedy zwyczajowo następuje spadek zainteresowania Polaków orzeźwiaj±cym piwem na rzecz mocniejszych alkoholi – mówi Tomasz Hadam z zespołu marki Tatra w Grupie Żywiec. - Mamy jednak nadzieję, że rozgrzewaj±cy Tatra Grzaniec zmieni tę sytuację– dodaje.
Tatra Grzaniec będzie dostępne na rynku od listopada tego roku do marca 2012 r. Produkt ten jest piwem jasnym z dodatkiem aromatów korzenno-owocowych aromatów i jest gotowy do spożycia po podgrzaniu do temperatury 60-70 stopni C.
To już kolejna nowość Żywca tej jesieni. Firma wprowadziła na rynek także Leżajsk w wersji pszenicznej, a od pierwszej połowy tego roku sprzedaje w wersji niepasteryzowanej Królewskie, Leżajsk i Specjal.
Kolejne innowacyjne produkty i opakowania zapowiada także Kompania Piwowarska, lider polskiego rynku piwa. Robert Priday, prezes firmy zapowiedział podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami, że kolejnego etapu ofensywy Kompanii można spodziewać się w pierwszym kwartale 2012 r. Jesieni± tego roku lider rynku wprowadził na rynek sezonowego Żubra ciemnozłotego (będzie sprzedawał go tylko zim± i wiosn±) oraz pszeniczne piwo Ksi±żęce. Do tej pory w wersji jasne pełne marka ta znana była głównie na Ś¶l±sku.
Dwie największe firmy prześcigaj± się we wprowadzaniu nowości, ponieważ to wła¶śnie one do tej pory najbardziej odczuły skutki spowolnienia na polskim rynku piwa.
W pierwszej połowie roku finansowego 2011/2012, czyli od kwietnia do wrześ¶nia tego roku Kompania Piwowarska sprzedała 7,9 mln hl piwa, o 2 proc. mniej niż w tym samy okresie rok wcześ¶niej.
Danych dotycz±cych wolumenu sprzedaży w ci±gu pierwszych trzech kwartałów tego roku nie ujawniła Grupa Żywiec. Przychody wicelidera polskiego rynku piwa wyniosły w tym czasie 2747,6 mln zł i były o 1,6 proc. niższe niż rok wcześ¶niej.
Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec wyja¶śnia, że chłodne lato nie było w tym roku udane nie tylko dla producentów piwa, ale dla całej branży napojowej.
W rozmowie z „Rz" Robert Priday przyznał, że w tym roku kalendarzowym sprzedaż KP będzie zbliżona do ubiegłorocznej lub nieco od niej niższa. - Wprowadziliśmy ostatnio pewne zmiany w sposobie działania, które jednak przyniosa± wymierne efekty dopiero za jakiś czas, dlatego też zasadniczej poprawy należy spodziewać się dopiero w przyszłym roku -– mówi Priday.

ekonomia24, b.d.


cofnij
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies, które umożliwiają prawidłowe działanie portalu oraz dostosowanie treści do potrzeb użytkownika. W każdej chwili można zmienić ustawienia dotyczące cookies tak, aby nie były one zapisywane. Korzystanie ze strony bez zastosowania takich zmian, oznacza, że cookies zostaną zapisane. Dowiedz się więcej.

Zamknij powiadomienie
|Strona główna|Mapa strony|O stowarzyszeniu|Strefa dla Członków|Alkohole|Tytoń|Nowo¶ci|Zdjęcia|
|Forum|Księga go¶ci|Linki|Szkolenia|Kontakt|Polityka Cookies|
|Degustacje whisky|Degustacje win|Degustacje cygar|Degustacje trunków polskich|