Whisky and Wine Place Logo
Zapraszamy do największego stacjonarnego sklepu z whisky w Polsce - kliknij!
Jeśli alkohol, to polski
z dnia:2007-02-26
 Polacy wybierając markę alkoholu najbardziej cenią jej polskość – wynika z raportu firmy doradczej On Board PR „Marki alkoholowe” opracowanego na podstawie badań opinii zrealizowanych przez PBS DGA – nawet dla wielbicieli drinków i koniaków polskość jest jedną z najważniejszych atutów napojów alkoholowych.

Ponad 40% dorosłych Polaków, którzy lubią napoje alkoholowe deklaruje, że polskość jest jedną z najbardziej cenionych przez nich cech alkoholu. Oczywiście oczekiwania klientów różnią się w odniesieniu do poszczególnych grup alkoholi – np. wielbicieli drinków i aperitifów najbardziej przyciąga oryginalność i nowoczesność. Zdaniem większości Polaków do największych atutów alkoholi, poza polskością powinna należeć tradycja (32% wskazań) i naturalność (29%).

Konsumenci niemal wszystkich grup alkoholi wyżej cenią napoje, których producenci akcentują polskość - komentuje Monika Jasłowska, konsultant firmy doradczej On Board PR. - Nabywcy alkoholu bardzo cenią też tradycję - zbyt krzykliwe, nowoczesne opakowanie napoju może nawet zniechęcać klientów.

Raport wskazuje też rodzaje napojów, po które Polacy sięgają najchętniej. Wśród nich prym wiedzie piwo wybierane przez 37,5% Polaków. Dalsze miejsce zajęły wódki (10,8%) i wina (9,0%). Badania wskazują też pewne zależności – np. częstotliwość wskazań wódki jako ulubionego napoju wzrasta wraz ze spadkiem poziomu wykształcenia respondentów.

„Mimo pewnych różnic, najpopularniejsze kategorie napojów alkoholowych – piwa i wódki – trafiają do wszystkich grup społecznych” – mówi Tomasz Dziedzic z agencji badawczej PBS DGA – "Z tego względu producenci mają znaczną dowolność przy wyborze grupy docelowej, na której powinni skoncentrować swoje działania i decyzje rynkowe"

W raporcie znalazły się też dane mówiące o oczekiwaniach Polaków wobec aktywności społecznej producentów alkoholi. Do konsumentów wybranych kategorii napojów zwrócono się z pytaniem o obszar działalności, którą ich zdaniem powinni wspierać producenci. Okazało się, że najpopularniejszy jest sport wskazywany ogółem przez 48% respondentów. Inne pola działalności jak kultura, edukacja czy rozrywka znalazły się na dalszych miejscach.

Raport On Board PR „Marki alkoholowe”, który dziś znalazł się na stronie www.onboard.pl jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu – tym razem tematem jest branża alkoholowa. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań public relations. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w styczniu b.r. przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

Źródło: wp.pl
http://i.wp.pl/a/f/pdf/11871/raportmarkaalkoholu.pdf


cofnij
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies, które umożliwiają prawidłowe działanie portalu oraz dostosowanie treści do potrzeb użytkownika. W każdej chwili można zmienić ustawienia dotyczące cookies tak, aby nie były one zapisywane. Korzystanie ze strony bez zastosowania takich zmian, oznacza, że cookies zostaną zapisane. Dowiedz się więcej.

Zamknij powiadomienie
|Strona główna|Mapa strony|O stowarzyszeniu|Strefa dla Członków|Alkohole|Tytoń|Nowości|Zdjęcia|
|Forum|Księga gości|Linki|Szkolenia|Kontakt|Polityka Cookies|
|Degustacje whisky|Degustacje win|Degustacje cygar|Degustacje trunków polskich|