Whisky and Wine Place Logo
Zapraszamy do największego stacjonarnego sklepu z whisky w Polsce - kliknij!
Morze wódki płynie nad Wisłę
z dnia:2007-07-18

Producenci z Rosji i Ukrainy planują ekspansję w naszym kraju. Chcą wykorzystać dynamikę rynku i rosnące zainteresowanie Polaków importowanymi alkoholami wysokoprocentowymi z tzw. górnej półki


Na polski rynek może niedługo trafić rosyjska Parliament Vodka, najlepiej sprzedająca się w Rosji wódka klasy premium. Wczoraj notowana na giełdach w Warszawie i Nowym Jorku firma Central European Distribution Corporation podpisała list intencyjny w sprawie nabycia praw do tej marki.

Jej prezes William Carey przyznał w rozmowie z "Rz", że firma rozważa wprowadzenie rosyjskiej wódki do swojej oferty w Polsce i na Węgrzech. Wejście do polskich sklepów nie byłoby trudne, ponieważ CEDC - do której należą marki Soplica, Bols i Żubrówka - jest największym producentem i dystrybutorem mocnych alkoholi w Polsce. Firma kontroluje dziś prawie jedną trzecią naszego rynku.

Z informacji "Rz" wynika, że spółka prowadzi także rozmowy z firmą Soyuz-Victan, czołowym producentem wódki na Ukrainie i w Rosji. W grę wchodziłaby dystrybucja produktów tej firmy w Polsce. Soyuz-Victan jest szóstą pod względem popularności marką wódki na świecie. Rosyjska marka, którą zamierza przejąć CEDC, nie będzie pierwszą wódką ze Wschodu odbierającą udziały w rynku polskim alkoholom. W lutym ukraińska firma Nemiroff przejęła spółkę Legro z Zabrza, która przez prawie rok importowała do Polski jej produkty. Nemiroff wprowadził już swoje wódki do dużych sieci handlowych. Teraz wchodzi na stacje benzynowe.

-Rocznie nasza sprzedaż rośnie o 250 proc. -mówi Grzegorz Chojnacki, prezes Nemiroff Polska. Sztandarowy produkt tej firmy, wódka Nemiroff, od dawna święci triumfy na światowych rynkach. Według prestiżowego magazynu branżowego "Drinks International" w 2006 roku zajmowała czwarte miejsce wśród najlepiej sprzedających się wódek na świecie. Wejściem do Polski w najbliższym czasie zainteresowany jest również Trading House Megapolis, dystrybutor ukraińskiej wódki Khortytsa. W 2006 roku była to marka, która mogła się szczycić najdynamiczniejszym na świecie wzrostem sprzedaży.

Parliament vodka, nemiroff czy khortytsa mają szansę odnieść w Polsce sukces. Od pewnego czasu Polacy kupują coraz więcej importowanych alkoholi. Ich udział w całym rynku polskiej wódki wynosi na razie tylko około 4 proc. Instytut badawczy Nielsen obliczył jednak, że od stycznia do końca kwietnia 2007 r. kupiliśmy ich o ponad 37 proc. więcej niż przed rokiem. Czołowe miejsca wśród wódek importowanych zajmują Absolut i Finlandia. Żadna z nich nie znajduje się jednak wśród dziesięciu najbardziej popularnych wódek w Polsce. Najlepiej sprzedają się Absolwent, Starogardzka i Gorzka Żołądkowa

-Wejście na nasz rynek nie będzie łatwe - mówi "Rz" Waldemar Rudnik, prezes Polskiego Przemysłu Spirytusowego i wiceprezes Sobieski SA. Jego zdaniem wypromowanie nowej marki może kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset milionów dolarów.

BEATA DREWNOWSKA - Rzeczpospolita



cofnij
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies, które umożliwiają prawidłowe działanie portalu oraz dostosowanie treści do potrzeb użytkownika. W każdej chwili można zmienić ustawienia dotyczące cookies tak, aby nie były one zapisywane. Korzystanie ze strony bez zastosowania takich zmian, oznacza, że cookies zostaną zapisane. Dowiedz się więcej.

Zamknij powiadomienie
|Strona główna|Mapa strony|O stowarzyszeniu|Strefa dla Członków|Alkohole|Tytoń|Nowości|Zdjęcia|
|Forum|Księga gości|Linki|Szkolenia|Kontakt|Polityka Cookies|
|Degustacje whisky|Degustacje win|Degustacje cygar|Degustacje trunków polskich|